Yeni bir anne adayıysanız ve çevrenizde tecrübelerinden yararlanabileceğiniz kimse yoksa ben size yardımcı olmak isterim.
Öncelikle doğuma giderken bebek çantamızda neler olmalı;
10-15 bebek bezi(hastanede yatma durumu varsa)
ıslak mendil(ama yenidoğanlar için olanından)
2 adet hastane çıkışı takımı
Mevsime göre ince yada kalın battaniye
çorap
başlık
Anne için ise ;
iç çamaşırı
hasta bezi
terlik
saç tokası
pijama takımı
diş fırçası(hastanede kalma durumunuz varsa)
çorap
Ana kucağınızı unutmayın.
Unuttuklarımı ya da aslında şu da lazım oluyor dediklerinizi iletirseniz onlarıda ekleyebiliriz.
İlk günler geceleri uyanmayabilir bu sizi çok akıllı bir çocuk geceleri hiç uyanmıyor diye sevindirmesin.Çünkü onların geceleride sütünüze ihtiyacı var.Geceleri en az 4 saatte bir uyandırıp emzirin.Gündüzleri ise 2-3 saatte bir emzirin.Sütünüzün artması için rezene çayı için bu çay bebeğinizdeki gaz oluşumunuda engelleyecektir.Sütünüzün artması için bulgur çorbasıda bire birdir.Ve doğumunuzu nolmal yaptıysanız katı yiyeceklerden bir müddet uzak durun ve bol bol kayısı suyu için.
Bebek bezi olarak;
Aslında kızım ilk doğduğunda molfix kullandım memnunda kaldım ama yaşı ilerledikçe pişik olma olasılığı arttığı için molfixi bırakıp prima kullandım.Normal zamanlarda Molfix ekonomik olarak uygun fakat pişik olduğunda Prima daha etkili ve pişiğin geçmesine çok yardımcı oluyor.
Mama olarak;
Keşke çalışmasaydım da mama kullanmak zorunda kalmasaydım ama napalım çalışan annelerin çocuklarının kaderi böyle.1 yaşına kadar aptamil içirdim.Mavi kutuda olanlardan.Ama marketlerden almayın.Toptan satan yerlerde büyük kutularda olanları var fiyat olarakta daha uygun.Hazır meyve-sebze pürelerinden yedirmedim.Kendim yaptım evde.1 yaşını doldurunca keçi sütüne geçtim 3 ay geçtikten sonrada inek sütü aldım.Sütü güvenilir bir yerden alıyorum.Marketten almıyorum.
Biberon olarak;
Aslında en sağlıklısı cam biberon ama ilk zamanlar ağır olduğu için tutmakta zorluk çekebilirler.Ve yine ilk zamanlar gaz sancıları olacağı için çubuklu biberonlar gazı engelleyici olabiliyor.Ben Dr.Browns un çubuklu biberonunu kullandım.Plastik ama zararlı bileşenler yok.Çubuğundan dolayı pek gaz yapmıyor.Başlığı ise sütü yavaş damlattığı için çocuk rahat rahat içerek uyuyor.Emzik almadı.
Kıyafet olarak;
Mini damlanın organik penyelerini kullandım.Büyüdükçe diğer markalara geçtim.Ama Giydirmeden önce mutlaka kıyafetleri yıkamalıyız.
Bebe yağı hiç kullanmadım.
Öncelikle doğuma giderken bebek çantamızda neler olmalı;
10-15 bebek bezi(hastanede yatma durumu varsa)
ıslak mendil(ama yenidoğanlar için olanından)
2 adet hastane çıkışı takımı
Mevsime göre ince yada kalın battaniye
çorap
başlık
Anne için ise ;
iç çamaşırı
hasta bezi
terlik
saç tokası
pijama takımı
diş fırçası(hastanede kalma durumunuz varsa)
çorap
Ana kucağınızı unutmayın.
Unuttuklarımı ya da aslında şu da lazım oluyor dediklerinizi iletirseniz onlarıda ekleyebiliriz.
İlk günler geceleri uyanmayabilir bu sizi çok akıllı bir çocuk geceleri hiç uyanmıyor diye sevindirmesin.Çünkü onların geceleride sütünüze ihtiyacı var.Geceleri en az 4 saatte bir uyandırıp emzirin.Gündüzleri ise 2-3 saatte bir emzirin.Sütünüzün artması için rezene çayı için bu çay bebeğinizdeki gaz oluşumunuda engelleyecektir.Sütünüzün artması için bulgur çorbasıda bire birdir.Ve doğumunuzu nolmal yaptıysanız katı yiyeceklerden bir müddet uzak durun ve bol bol kayısı suyu için.
Bebek bezi olarak;
Aslında kızım ilk doğduğunda molfix kullandım memnunda kaldım ama yaşı ilerledikçe pişik olma olasılığı arttığı için molfixi bırakıp prima kullandım.Normal zamanlarda Molfix ekonomik olarak uygun fakat pişik olduğunda Prima daha etkili ve pişiğin geçmesine çok yardımcı oluyor.
Mama olarak;
Keşke çalışmasaydım da mama kullanmak zorunda kalmasaydım ama napalım çalışan annelerin çocuklarının kaderi böyle.1 yaşına kadar aptamil içirdim.Mavi kutuda olanlardan.Ama marketlerden almayın.Toptan satan yerlerde büyük kutularda olanları var fiyat olarakta daha uygun.Hazır meyve-sebze pürelerinden yedirmedim.Kendim yaptım evde.1 yaşını doldurunca keçi sütüne geçtim 3 ay geçtikten sonrada inek sütü aldım.Sütü güvenilir bir yerden alıyorum.Marketten almıyorum.
Biberon olarak;
Aslında en sağlıklısı cam biberon ama ilk zamanlar ağır olduğu için tutmakta zorluk çekebilirler.Ve yine ilk zamanlar gaz sancıları olacağı için çubuklu biberonlar gazı engelleyici olabiliyor.Ben Dr.Browns un çubuklu biberonunu kullandım.Plastik ama zararlı bileşenler yok.Çubuğundan dolayı pek gaz yapmıyor.Başlığı ise sütü yavaş damlattığı için çocuk rahat rahat içerek uyuyor.Emzik almadı.
Kıyafet olarak;
Mini damlanın organik penyelerini kullandım.Büyüdükçe diğer markalara geçtim.Ama Giydirmeden önce mutlaka kıyafetleri yıkamalıyız.
Bebe yağı hiç kullanmadım.
Yorumlar