Lokantalarda yemeklerimizin yanına hep getirilir ve bizde nasıl böyle güzel yapıyorlar deriz değil mi? pınarın mutfak sırları adlı sitede buldum bu tarifi.Yapıp 4. günde yemeye başlayabiliyorsunuz.Eşim sirke sevmediği için turşuyu yiyeyceğimiz zaman kavanozdan çıkarıp yıkadım.biraz tuz atıp limon sıktım öyle de güzel oldu.Salatalara katmak için çok büyük kolaylık oldu.
tarife gelirsek
1 orta boy kırmızı lahana
1 tatlı kaşığı limon tuzu
sirke (ben üzüm sirkesi kullandım)
2 yemek kaşığı kaya tuzu
lahanaları ince ince kıydım.Kaya tuzu ve limon tuzunu ekleyip iyice ovaladım.10 dk öyle beklettim.Kavanozlara iyice basarak doldurdum.kalan 1 yemek kaşığı tuzu da ekleyin.Daha sonra şişe dolana kadar 1 çay bardağı sirke,bir çay bardağı su şeklinde sırayla eklemeye devam ettim.ağzını sıkıca kapatıp ters çevirip dolaba koydum.4. gün kullanabiliyorsunuz.
Yorumlar