DOKUZUNCU HARİCİYE KOĞUŞU-PEYAMİ SAFA





Peyami SAFA nın en beğenilen eseri desem yanlış olmaz sanırım.Hep duyup merak ederdim bu kitabı.Fakat güncel kitapları okumaktan bu tarz kitapları ihmal ediyordum.Sonunda ne okusam ne okusam diye düşünürken kitaplığımda buldum.Kitap 122 sayfa .Dili gayet sade.Anlatımı ise çok çok akıcı.Kitabı 2 saatte rahatlıkla bitirebilirsiniz.
Kitap aslında bir anı ya da günlük tarzı yazılmış.O yüzden kitabın baş kahramanının adını bilemiyorsunuz.Kahramanımız 15 yaşında,kemik veremi hastalığıyla mücadele eden, aynı zamanda uzak bir akrabasının kızı Nüzhet'i de duygusal olarak seven bir gençtir.Hayatı neredeyse hastanede geçen  kahramanımız bize hastane odalarının betimlemesini , muayenede sıra beklerken aklımızdan geçenleri çok güzel kaleme almaktadır.
Kitabı ben beğendim sade, net ,anlaşılır.Sizlerde ortaokul ve lise öğrencileride rahatlıkla okuyabilirler.

Yorumlar