Tadı çok güzel oldu.Mutlaka deneyin .Özellikle bayram için baklava yapma şansınız yoksa bayramada yakışacak bir tatlı.
Malzemeler:
12 yemek kaşığı un(çok dolu dolu değil)
125 gr tereyağı
2 yumurta (birinin sarısı ayrılacak ve şekerparenin üzerine sürülecek)
1 çay bardağı irmik
5 yemek kaşığı şeker
kabartma tozu
kakao
şerbeti için:
2,5 su bardağı toz şeker
3 su bardağı su
Yapılışı:
- Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağ,1 yumurta ve 2. yumurtanın akı,şeker iyice karıştırılır.
- un,irmik,kabartma tozu eklenir ve bir hamur elde edilir
- Hamurun bir kısmı ayrılır ve kakao karıştırılır.
- biraz kakaolu hamur, biraz sade hamurdan parça koparılıp birbirine birleştirilir ve yuvarlak şekil verilir.Şekillerin üzerine fındık batırılır.
- 175 derecede 20 dk pişirilir.
- şerbeti için şeker ve su bir tencerede 10 dk kaynatılır ve soğumaya bırakılır.Tatlı sıcak şerbet soğuk iken birleştirilir

Yorumlar