Merhaba, sevgili dostlarım. Uzun süredir İşkembe çorbası yapmak niyetindeydim ama ben sevmediğim için bir türlü elim gitmiyordu.Tabii bugüne kadar boyleydi.Bugün o kadar güzel bir İşkembe çorbası yaptım ki eşim bile "lokantada yesem İşkembe zannederdim " dedi.Zannederdim dedi çünkü İşkembeden değil tavuktan yaptım. Mevsim kış ve sizd e hasta iseniz mutlaka deneyin derim.5 yaşındaki kızm Öykü çorbaya bayıldı.
Malzeme:
2 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı zeytinyağı
4-5 su bardağı tavuk suyu
1 su bardağı su
1 kase küçük küçük doğranmış tavuk eti
4 diş sarımsak
tuz
karabiber
Terbiyesi icin:
1 yumurta sarısı
1 limon suyu
Sosu için :
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı tereyağı
pul biber
Yapılışı :
- Tavukları bir tencerede haşlayıp suyunu bir kenara ayırıyoruz.
- Tavuklarıda küçük küçük bıçakla doğruyoruz.
- Boş bir tencereye zeytinyağı ve unu koyup 2-3 dk kadar kavuruyoruz.
- Kavrulan unun üzerine önce 1 su bardağı normal suyu karıştıra karıştıra ekliyoruz.
- Sonrada tavuk suyumuzu karıştırarak ekliyoruz.
- tenceremizdeki su kaynayınca tavuk parçalarımızı ekliyoruz.
- 2-3 dk kaynadıktan sonra ise 1 yumurta sarısı ve 1 limon suyunu birbirine katıp iyice çırpıyoruz ve tencereye yavaş yavaş çorbayı karıştırarak ekliyoruz.
- 4-5 dk kadar daha kaynatıp dövdüğümüz sarımsakları , tuz ve karabiberi de ekleyip çorbamızın altını kapatıyoruz.
- sosu için ise zeytin yağı,tereyağ ve pul biberi ocakta biraz ızıtıp çorbamızın üzerine gezdiriyoruz.
Yorumlar