YALANCI İŞKEMBE ÇORBASI


Merhaba, sevgili dostlarım. Uzun süredir İşkembe çorbası  yapmak niyetindeydim  ama ben sevmediğim için bir türlü elim gitmiyordu.Tabii bugüne kadar boyleydi.Bugün o kadar güzel bir İşkembe çorbası yaptım ki eşim bile "lokantada yesem İşkembe  zannederdim " dedi.Zannederdim  dedi çünkü İşkembeden değil tavuktan yaptım. Mevsim kış ve sizd e hasta iseniz mutlaka deneyin derim.5 yaşındaki kızm Öykü çorbaya bayıldı.

Malzeme:
2 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı zeytinyağı
4-5 su bardağı tavuk suyu
1 su bardağı su
1 kase küçük  küçük  doğranmış  tavuk  eti
4 diş sarımsak
tuz
karabiber

Terbiyesi icin:
1 yumurta  sarısı
1 limon suyu

Sosu için :
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı tereyağı
pul biber

Yapılışı :

  • Tavukları bir tencerede haşlayıp suyunu bir kenara ayırıyoruz.
  • Tavuklarıda küçük küçük bıçakla doğruyoruz.
  • Boş bir tencereye zeytinyağı ve unu koyup 2-3 dk kadar kavuruyoruz.
  • Kavrulan unun üzerine önce 1 su bardağı normal suyu karıştıra karıştıra ekliyoruz.
  • Sonrada tavuk suyumuzu karıştırarak ekliyoruz.
  • tenceremizdeki su kaynayınca tavuk parçalarımızı ekliyoruz.
  • 2-3 dk kaynadıktan sonra ise 1 yumurta sarısı ve 1 limon suyunu birbirine katıp iyice çırpıyoruz ve tencereye yavaş yavaş çorbayı karıştırarak ekliyoruz.
  • 4-5 dk kadar daha kaynatıp dövdüğümüz sarımsakları , tuz ve karabiberi de ekleyip çorbamızın altını kapatıyoruz.
  • sosu için ise zeytin yağı,tereyağ ve pul biberi ocakta biraz ızıtıp çorbamızın üzerine gezdiriyoruz.


Yorumlar

Unknown dedi ki…
Ellerine sağlık çok güzel gözüküyor inşallah ben de denerim afiyet olsun :)
Unknown dedi ki…
teşekkürler abla.Bence mutlaka denemelisin tadı çok güzel
Unknown dedi ki…
Ellerinize sağlık,bende yapıyorum çok güzel oluyor gerçekten.
Unknown dedi ki…
benim gibi sevenlerin olması çok güzel.Teşekkürler.